Vakantie! - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Annelies - WaarBenJij.nu Vakantie! - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Annelies - WaarBenJij.nu

Vakantie!

Door: Annelies

Blijf op de hoogte en volg Annelies

05 November 2007 | Portugal, Lissabon

Zoals een echte Portugees betaamt heb ik mijn eerste ontdekkingsreis hier in Portugal achter de rug!
Het voelt alsof ik hier heel de tijd op ontdekkingsreis ben, maar dit weekend was het een ontdekkingsreis buiten Lissabon. Alle Portugezen hadden namelijk vrij vanaf donderdag. Dit was dus een mooie gelegenheid om samen met Sabine (Duits meisje) en Sara (Italiaans meisje) een auto te huren om zo het land ten zuiden van Lissabon te verkennen. We zouden op donderdagochtend vertrekken, maar helaas konden we door autopech pas om zes uur vertrekken. Maar ondanks deze vertraging hebben we toch veel gezien. We zijn via de kust naar het zuiden gereden. De kust is heel mooi, met rotsen, duinen en mooie zandstranden. Als je de weg volgt, kom je uiteindelijk bij ´het einde van de wereld´. Dit is een rotsafgrond waarvan men vroeger dacht dat daar de wereld stopte. Ik kan me er ook wel iets bijvoorstellen, want wat je daar ziet is een afgrond met een eindeloze ocean. Hierna zijn we verder gegaan naar Lagos, dit is zo´n toeristenplaatsje in de Algarve, maar wel een mooie toeristenplaatsje met een historische kern. Onze laatste stop was Faro. Hier woont een jongen van een vak dat ik volg, dus hij kan ons mooi rondleiden in Faro. En..wat eigenlijk nog veel beter was, hij is een skimboarden (soort van surfen) en hij had een surfboard voor mij te leen! Dus zondagmorgen vroeg ben ik samen met hem en een paar vrienden van hem naar een strandeiland gereden. Het was echt zo´n eiland voor rijkeluis mensen, dus ik voelde me als prinsesje helemaal op mijn plek ;-) Het eiland was mooi, ik kan me nog steeds niet indenken dat je daar woont! Ik ben jaloers op alle Portugezen daar! Het surfen was ook leuk. Ik heb twee uur lang geprobeerd om te surfen, maar dit was nogal lastig. Het surfboard was namelijk voor gevorderden, maar ja, ik ben helaas nog steeds niet in dat stadium aangekomen. Dus heb ik maar vooral geprobeerd om andere surfers na te doen, maar ik bleef toch vooral de beginner met te professionele spullen. Helaas moesten we zondagmiddag alweer terug naar Lissabon. Om een indruk te geven van wat ik allemaal heb gezien, heb ik een aantal foto's online geplaatst, zie http://picasaweb.google.nl/Anneliesvanuden/Lissabon.

Mijn ‘gewone doordeweekse leventje’ is nog steeds goed. De zon schijnt tot nu toe bijna elke dag (behalve al ser mensen uit Nederland op bezoek zijn, he Marjoleine, Jody, Jolien en Letty?!). Ik heb het wel wat drukker gekregen met studeren, aangezien ik hier veel moet inleveren. En ik heb al mijn eerste tentamen achter de rug en het ging best redelijk.
Daarnaast ben ik in het weekend druk met mijn nieuwe hobby: wavesurfen! In het weekend heb ik les in een groep met zes andere Erasmusstudenten. Maar omdat ik eigenlijk wel elke dag zou willen surfen heb ik een wetsuit gekocht. Nu moet ik nog opzoek naar een surfboard dat geschikt is voor niet-gevorderden (oftewel: beginners). En dan kan ik een echte surfster worden: jahoe! Om jullie op de hoogte te houden van al mijn vorderingen, zal ik proberen wat vaker wat te posten. Ik hoop dat jullie mij ook op de hoogte blijven houden!

Liefs,

Annelies

  • 05 November 2007 - 15:06

    Daan:

    Volgens mij is het hier -40 en jij stuurt dingen over surfen...
    Het is leuk om je berichtjes te lezen en dat je het naar je zin hebt!

    x

  • 07 November 2007 - 14:34

    Bram:

    leuke verhalen, zit wel goed daar zo te horen. Geniet er nog van!

    x

  • 13 November 2007 - 15:54

    Andere Bram:

    Als je maar zorgt dat het wél goed weer is als wij naar jou toe komen Annelies!!!

  • 15 November 2007 - 21:38

    Inge:

    hee!!
    Leuk om je verhalen te lezen, zo te horen meld je je bij terugkomst in Nederland af bij Slow en aan bij de surfvereniging! Hier gaat alles gewoon zijn gangetje..'s ochtends de auto krabben om naar je werk te gaan, dus de achterblijvers hier zijn jaloers! Maar, ook goed nieuws vanuit Nimwegen: ik ben afgestudeerd!!! Jahoe! Een echte intellectueel nu dus, dat zul je wel gaan merken als je weer terug bent! Geniet er van he!!

    xx

  • 29 November 2007 - 17:09

    Han En Karin:

    Hoi Annelies, we zij natuurlijk wel een beetje op de hoogte van jouw wel (en wee), maar .... wanneer schrijf je weer eens wat? Nog veel plezier daar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelies

Wat leuk dat jullie op mijn site kijken! Als je zin en tijd hebt, laat je dan ff een berichtje achter? Dan weet ik tenminste ook hoe het in Nederland gaat! X Annelies

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 10371

Voorgaande reizen:

10 September 2007 - 10 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: