Van paleisje tot paradijsje - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Annelies - WaarBenJij.nu Van paleisje tot paradijsje - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Annelies - WaarBenJij.nu

Van paleisje tot paradijsje

Door: Annelies

Blijf op de hoogte en volg Annelies

05 Oktober 2007 | Portugal, Lissabon

Niet alleen mijn paleisje is mooi, maar ook het landgoed eromheen is paradijselijk.
Eén van de mooiste dingen van Lissabon is dat de stad gebouwd is op heuvels. Zo heb je op sommige plekjes opeens fantastische uitzichten. Een paar dagen geleden was ik aan het verdwalen in de nauwe straatjes van de wijk Alfama. Dit is de wijk in Lissabon die je je voorstelt als je aan zuidelijke plaatsjes denkt: nauwe straatjes, oude mensen die op straat breien en overal wasgoed waar je onderdoor moet duiken. Toen ik daar ronddwaalde, kwam ik op een groot terras terecht met een geweldig uitzicht over Lissabon. Op dit terras bevond zich een klein barretje en kris kras stonden er banken en stoeltjes verspreidt. Er was nog een bank vrij, waar ik dus heerlijk op kon relaxen en kon genieten van het uitzicht en het zonnetje. Vakantiegevoel ten top!

Maar natuurlijk kan niet alles zo paradijselijk zijn. Mijn colleges zijn namelijk wat minder. De docenten hebben hier nog nooit van enthousiasme gehoord, dus alle colleges zijn een beetje saai. Denk aan de saaiste docent in Nederland x 2 = Portugese docent.
Wat ook raar is op de universiteit, is dat niemand boeken koopt. Het is hier normaal dat je het boek een middagje leent uit de bieb en dat laat kopiëren in de copyshop. Van copyright hebben ze hier dus nog nooit gehoord! Als je dan uiteindelijk een boek hebt gekopieerd, is het niet duidelijk wat je voor welk college moet lezen. Dat vertellen ze hier namelijk niet.. Misschien gaan de tentamens wel alleen over de colleges?! Ik hoop van niet, want dan moet ik wel echt mijn aandacht bij de colleges gaan houden..

Voor de rest gaat het goed met mij. Vorige week hebben we het eerste huisfeest gehouden. Dat ging ook echt op z’n Portugees. Ik kwam aan het eind van de middag thuis en toen vertelde een huisgenoot dat het feest niet meer doorging. Maar ik had al mensen uitgenodigd en geen zin om die weer af te bellen. Een andere huisgenoot besloot toen om zijn vrienden ook gewoon te laten komen en toen zijn er nog meer mensen uitgenodigd. ’s Avonds was het huis vol en waren er opeens een stuk of 50 mensen aanwezig! Voor al die mensen werd er pasta gemaakt en iedereen had wat te drinken meegenomen. Dus uiteindelijk was het toch een mooi feest J Dus ik ben nog steeds heel blij met mijn huis hier. Zeker nadat twee van mijn huisgenoten zijn beroofd in de wijk waar ik eerst woonde. De overvallers zijn wel aardig, want ze geven je portemonnee weer terug en halen alleen het geld eruit. Soms willen ze ook je simkaart uit je telefoon terug geven. De liefste criminelen wonen in Lissabon! Ik tref het maar weer!

Ik ga nu weer van het zonnetje genieten, want die schijnt hier weer!

Voor de mensen die mij wat willen sturen op het paleisje (is heeeel leuk!), het adres is:

Annelies van Uden
Rua Alexandre Herculano 39 4 esq
1250-099 Lisbon
Portugal

En mocht een postzegel te duur zijn, laat dan gewoon een reactie achter op deze site!

Até a próxima (tot de volgende keer)!

Annelies

  • 05 Oktober 2007 - 13:03

    Jolien:

    Klinkt allemaal goed! Ik heb echt super zin om te komen. Nog een weekje en dan ben ik afgestudeerd. Nog twee weekjes en dan komen wij al!
    X Jo

  • 05 Oktober 2007 - 13:06

    Ernst :

    Heey Annelies!
    Je verhalen worden elk berichtje vrolijker:) Heel goed! In Nijmegen heeft de zon vandaag zich weer eens laten zien. Ook leuk:P Verder weinig nieuws.
    Veel plezier verder
    X Ernst

  • 05 Oktober 2007 - 13:10

    Robert:

    Eeej Annelies!!

    Wat heb je het toch weer zwaar daarzo in het zonnige zuiden! Nog bedankt voor je smsje van het strand! Als je terug bent dan vier ik nog wel een keertje voor jou ;)... Maar goed zo te horen heb je al genoeg feestjes daarzo dus misschien was het niet zo erg dat je die van mij over moest slaan. Je moet natuurlijk ook genoeg tijd hebben om te studeren, al merk ik dat je daar nog een beetje moeite mee hebt...

    Veel plezier nog en spreek je snel weer

    x Robert

  • 05 Oktober 2007 - 13:17

    Anton:

    Goed te lezen dat je steeds leuke(re) berichtjes typt(jaja ik ben het met ernst ernstig eens).
    Verder kan ik je alleen maar succes en veel plezier wensen.
    Groetjes en kus
    Anton

  • 05 Oktober 2007 - 17:45

    Paul Rotering:

    He Annelies,

    Je verhalen worden inderdaad steeds mooier! Boekanin zal waarschijnlijk wel weinig kans maken in Lissabon ;)...

    Veel succes daar nog!

    Groeten, Paul

  • 06 Oktober 2007 - 09:18

    Marije:

    Ha Annelies,
    Het leven is zo slecht nog niet in Lissabon zo te lezen!! Super dat je je zo vermaakt! En Tim kan niet wachten om je paleis te bewonderen, maar tot die tijd let ik goed op 'm ;)
    Geniet ervan!
    Liefs Marije

  • 06 Oktober 2007 - 09:48

    Bram:

    Klinkt goed, geniet ervan en laat je inspireren door de mensen die je ontmoet!

    ciao

  • 06 Oktober 2007 - 10:56

    Stan A.k.a. Jaloers:

    nou nou... Als ik niet zo blut was, dan zat ik nu in het vliegtuig naar die geweldige stad. Geweldig om te horen hoor. Geniet ervan en doe de groeten aan de criminelen.

    Groetjes, Stan

  • 07 Oktober 2007 - 09:01

    Jolien Mollink:

    Hee Annelies! Wat leuk dat je me hebt aangemeld voor je site! Super vet om alles te lezen! Klinkt goed hoor, dat paleis van je!! Ik kon op mijn eigen computer de link steeds niet openen, dus ik dacht dat het een grap was je mail: 'Dag nieuwsgierige' en dan kon ik er verder niets mee haha! Ik ben nu aan het logeren in mijn oude huis in Nijmegen en kom er nu dus achter dat ik gewoon je verhalen leuk kan mee lezen op je site! Klinkt relaxed en met een heel hoog vakantiegevoel gehalte, dus ik zou zeggen: Houd dat maar zo en geniet ervan! Ik heb vrijdag mijn afstudeerfeest gehouden hier in Nijmegen...wat een feest!! Het was echt geslaagd! Oh ja...en wist je dat ik verhuisd was? Ik woon in A'dam nu! Bevalt erg goed! Ik mail snel even uitgebreider, heel veel plezier nog en ik laat snel weer iets van me horen! xxx Jolien

  • 08 Oktober 2007 - 09:44

    Joany:

    Hihi.. nou, met dat paleisje ben ik het 100% eens!! Wowieej.. En ze hebben niet alleen de liefste criminelen, ook de lekkerste pastaºs! Zelfs met hamburger smaken die nog top ;)

    Liefs, Joon

  • 18 Oktober 2007 - 18:56

    Sjors:

    Hey Annelies, op aanraden van Wout heb ook ik je weblog gevonden. Mooi dat het goed gaat in Lissabon. Al in de grote oude lift midden in de stad geweest?
    Veel plezier en succes nog daar.

    Ciao

  • 15 September 2008 - 12:54

    Remi:

    Hey Annelies,
    Wij gaan binnenkort naar Portugal. Worden er op 5 oktober leuke feesten gehouden ivm dag van de republiek??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelies

Wat leuk dat jullie op mijn site kijken! Als je zin en tijd hebt, laat je dan ff een berichtje achter? Dan weet ik tenminste ook hoe het in Nederland gaat! X Annelies

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 653
Totaal aantal bezoekers 10370

Voorgaande reizen:

10 September 2007 - 10 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: